Winkelmand 0 items - €0,00 0
Winkelmand 0 items - €0,00 0

Privacybeleid

Bestellen en Bezorgen

In een aantal gevallen hebben we gegevens van je nodig. Bijvoorbeeld als je online een product koopt, zodat we je aankoop kunnen verwerken in onze administratie. Of als we je een factuur willen sturen.

Wat willen we van je weten:

Voor -en achternaam
We willen je graag een correcte factuur kunnen bezorgen, daarvoor hebben we jouw volledige naam nodig.

Adres en woonplaats
We plaatsen jouw adres en woonplaats ook op de factuur. Dit gebruiken we ook als afleveradres. Jouw factuur kun je achteraf niet meer aanpassen.

Telefoonnummer
We gebruiken je telefoonnummer om je een bericht over je bestelling te sturen. Is er iets onduidelijk? Dan bellen we je even. Soms bellen we ook om te vragen of alles goed is gegaan. Dat scheelt ons allebei een slapeloze nacht. Verder zullen we je niet zomaar bellen.

Betaalgegevens en factuur
Wij gebruiken een beveiligde betaalomgeving. Wanneer je met overschrijving betaalt, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan jouw bestelling te koppelen. Verder gebruiken we je bankrekeningnummer alleen wanneer je geld van ons terugkrijgt.

Op onze factuur staan de volgende gegevens: je voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer, klantnummer en ordernummer. De factuur kan je achteraf niet meer aanpassen.

IP-adres
Op internet kijken we naar je IP-adres. Door de IP-adressen van onze bezoekers te onthouden kunnen we al onze klanten een veilige winkelervaring bieden.

E-mailadres
Je krijgt een mail over je bestelling of factuur, maar ook als een product dat je wilt bestellen weer op voorraad is of om je op de hoogte te houden van onze nieuwste aanbiedingen; dat laatste alleen als jij ons daarvoor de toestemming hebt gegeven uiteraard!

Bezorging
We leveren je bestelling op het juiste adres, op de juiste datum en het juiste tijdstip. Daarvoor hebben we je gegevens nodig. Die geven we door aan één van onze bezorgpartners. Of we brengen het product zelf met ons eigen transportbedrijf.

Reviews & klanttevredenheidsonderzoek

We doen alles voor een glimlach. Om te controleren of onze missie is geslaagd, sturen we je een mail of bericht via social media om je tevredenheid te meten. Wij vinden het fijn om te weten wat er beter kan, en voor andere klanten is het handig om te bepalen of zij hun product bij ons willen bestellen.

We mailen je bijvoorbeeld voor een klanttevredenheidsonderzoek over de levering van je ontbijtmand of om te vragen hoe goed onze klantenservice je klacht heeft afgehandeld. We kunnen je ook per mail vragen om een review achter te laten over je laatste aankoop. Of je krijgt persoonlijke tips en informatie over producten op basis van je aankopen bij Het Ontbijtatelier.

Wil je deze e-mails liever niet ontvangen? Geen probleem, even goede vrienden. Je kan zelf je e-mail aanpassen in je Het Ontbijtatelier account. Of je afmelden met de afmeldlink in de mails. Geraak je er niet aan uit? Onze klantenservice helpt je graag verder.

Cookies

We willen onze website zo optimaal mogelijk laten werken en elke dag een beetje beter maken. Daarom meten we het gedrag van onze bezoekers aan de hand van cookies. We meten bijvoorbeeld het bekijken van pagina’s, inzoomen op producten of het klikken op links. Natuurlijk gaan we altijd netjes met je gegevens om.

Bezoek van de website

Als je verder surft op de website van het Ontbijtatelier of op een product klikt, krijg je van ons cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij jouw internetgedrag op onze website. Zo volgen we de zoektermen die je gebruikt en zien we welke producten je aanklikt of bestelt.

Met deze informatie tonen we advertenties op basis van jouw interesses, meten we de effectiviteit van onze advertenties, maken we je e-mails persoonlijker en kun je informatie delen op social media.

Account

In jouw account bewaren we gegevens van eerdere bestellingen, e-mailwensen en persoonlijke gegevens. Handig, dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren en zo kunnen we je ook makkelijker helpen bij vragen over jouw bestellingen.

De volgende gegevens staan in je account:
• Voor -en achternaam
• Adres en woonplaats
• Telefoonnummer
• E-mailadres
• Geboortedatum

We hadden al eerder aangegeven waarom we jouw persoonlijke gegevens bijhouden, maar voor de geboortedatum hebben we een speciale reden; als we deze datum kennen dan kunnen we je misschien wel verrassen op jouw verjaardag! Houd je je leeftijd liever voor jezelf? Dan hoef je je geboortedatum niet door te geven.

Verder bewaren we ook nog volgende gegevens:

Wachtwoord
We slaan je wachtwoord op in geheime code. Die is zó geheim, dat wij ook niet kunnen zien wat je wachtwoord is. De code kijkt of je wachtwoord klopt als je inlogt.

Ordernummer
Handig, zo kunnen we terugvinden wat je bij ons hebt besteld. Dit nummer kan je nodig hebben als je contact met ons opneemt.

Facturen
Op onze facturen staan de volgende gegevens: voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer, klantnummer en ordernummer. De factuur kan je achteraf niet meer aanpassen.

Nieuwsbrief & e-mail
We sturen je verschillende soorten e-mails. Je ontvangt e-mails naar aanleiding van je aankoop met bijvoorbeeld informatie over je bestelling, een review-verzoek of tips over je product.

Daarnaast kun je je aanmelden voor persoonlijke aanbiedingen, de wekelijkse nieuwsbrief en de zakelijke nieuwsbrief.

We sturen je alleen persoonlijke aanbiedingen en nieuwsbrieven met jouw toestemming. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Uitschrijven is makkelijk: via de link onderaan de e-mail.

Social media

Je kunt met ons tweeten, facebooken en chatten. Ook vinden we het leuk als je onze filmpjes bekijkt op Youtube of ons liket op Facebook. We tonen je nuttige advertenties op social media over onze nieuwste producten of aanbiedingen op basis van jouw interesses. Dit gebeurt inderdaad met cookies. We delen nooit ons klantenbestand direct met Facebook of Twitter.

Veilige betaalomgeving

Betalen bij het Onbijtatelier doe je via de methode die jij verkiest, maar vooral: veilig! Want niemand mag aan de haal gaan met jouw portemonnee, natuurlijk. Daarom maken we gebruik van een internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “groene slotje” in je browser.

Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en het Ontbijt Atelier, zoals jouw aankoop van een product.

Dit is het geval bij:
• Bestellingen
• Leveringen
• Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:
• Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
• Contact met onze klantenservice
• Bezoek van de Ontbijtatelier-website
• Account
• Nieuwsbrief & e-mail
• Persoonlijk advies
• Acties
• Social media

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

Wie heeft er toegang tot jouw gegevens?

Wij van het Ontbijt Atelier (of via onze officiële naam, Gifted Services) zijn de enige die toegang hebben tot jouw gegevens. Deze worden niet verspreid naar andere partijen.

Waar worden jouw gegevens opgeslagen?

We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Je gegevens worden altijd opgeslagen binnen de Europese Unie.

Hoelang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

Maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.

Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

Wat zijn jouw rechten?

Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mail aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in jouw account. Of je laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Uitschrijven voor de nieuwsbrief is makkelijk. Dat doe je in jouw account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.

We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Wat zijn jouw rechten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met Ontbijtatelier.

Mailen: info@ontbijtatelier.be

Schrijven: Haachtsebaan 37B, 3140 Keerbergen.

Wanneer je niet tevreden bent over hoe Gifted Services omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.

Wie is er verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn Gifted Services BV, ook bekend onder de handelsnamen “Het Ontbijt Atelier” of “Ontbijt Atelier”.

BTW-nummer: BE0758941757

Je kan ons op de volgende manieren bereiken:
• Bellen: 0472 59 35 97 (Mike – zaakvoerder) of 0470 63 51 61 (Lana – zaakvoerder).
• Mailen: info@giftedservices.be
• Schrijven: Haachtsebaan 37B, 3140 Keerbergen.